Anmeldelse af
Mad Max

Spil
   22. september 2015  MagnusBoholt

Sveden drypper af panden, mens du forgæves kigger langt ud i horisonten efter den næste dug-fanger og den store 6-cylindrede Magnum Opus står i bagrunden og brummer. Dette er en reel situation i det forholdsvis nye Mad Max, som er udgivet af Warner Bros, og udviklet af Avalanche Studios (Just Cause).

Du spiller som Max i en nær fremtid, hvor jorden er blevet til en gigantisk ødemark. Max og hans elskede Interceptor har en hård tur foran sig, hvor de skal krydse det berygtede område "Plains of Silence", hvorfra ingen mand er vendt retur. Men mens du gør dig parat på den farefulde færd, bliver din bil taget fra dig af den modbydlige Scabrous Scrotus, og derfra gælder det om og få den tilbage.

Spillet er open world sandbox, hvor du for det meste kører rundt i din Magnum Opus. Der er forskellige områder på kortet, der hver har et civilt stronghold, men en lokal leder. Her kan du opgradere, og gøre det nemmere for dig selv at overleve i ødemarken. Bilen kan også opgraderes når du har klaret nogle speciele side-missioner, eller er kommet langt nok i selve historien.

Noget, man absolut skal lægge mærke til, er de mange kampe der foregår på vejene. Kampstilen kender vi, da der er genbrugt fra bl.a. Batman: Arkham Knight og Middle-Earth: Shadow of Mordor. Det gør ikke så meget, da den ellers fungerer rigtig godt, men jeg havde gerne set en lidt anderledes kampform.

Grafikken er også noget at dreje hovedet efter, selv med et semi-godt graffikkort, og processor kan man sagtens være med - også i en god opløsning. Der er virkelig gjort noget ud af at optimere spillet hele vejen rundt.  

Så alt i alt, ville jeg give Mad Max 8/10.

 

 


 Hør VibeFM
 Se LIVE via YouTube

VibeFM Mobile Pay MyShop MobilePay Send dit støttebidrag til 70501

iTunes Apple iOS AppStore Google Play Android Butik



AutoDele24.DK